|
Post by Noelia on Mar 30, 2007 14:45:08 GMT -3
Her accent is driving me crazy... It sounds so non-english yet I can understand every word she says, but I can't identify where is it from. My guess is France... she does have that french-like intonation, but she doesnt make the typical mistakes of french accent. (This could also be because she's imitating it, it's a fake accent) Who can spread some light on this issue? (listen to the mp3 here. It's low quality because I had to record it with an mp3 player directly from the TV speakers...) www.onlineclassroom.com.ar/mindy.mp3Thanks
|
|
|
Post by johnr on Mar 30, 2007 15:19:46 GMT -3
me suena muy similar a la voz de Marilyn Monroe, norteamericana. No creo que sea frances.
|
|
|
Post by sendai on Mar 30, 2007 15:32:54 GMT -3
Estoy de acuerdo con John. Ella habla inglés con acento norteamericano. Se parece mucho a Marylin Monroe o otra actriz de hace 50 año. Es la voz típica de una rubia algo corta de entendederas.
Aunque es un acento "nativo", la verdad es que suena medio raro. Puede ser que este acento solo existiera en Hollywood, porque hoy por hoy nadie habla así.
|
|
|
Post by Noelia on Mar 30, 2007 18:04:49 GMT -3
Perfecto. Ella sí es una rubia hueca (o pretende serlo, porque en realidad es una brillante villana) y ese es su disfraz ante los demas... gracias!
|
|
|
Post by Noelia on Mar 31, 2007 15:25:57 GMT -3
A ver, y que piensan del acento de esta mujer en la canción. Para mis oidos, es muy similar al mp3 anterior, pero a ella me cuesta mas entenderle...No sé si será por los efectos de la música: www.onlineclassroom.com.ar/whatelse.mp3
|
|
|
Post by johnr on Mar 31, 2007 15:39:22 GMT -3
Pues, entiendo lo que estás diciendo pero según mis oidos, diría que su voz es diferente al mp3 anterior, pero estoy de acuerdo en que es más difícil entenderla.
Si tienes la oportunidad de escuchar a Marilyn Munroe cantando, entonces creo que oirás la diferencia.
|
|
|
Post by Noelia on Mar 31, 2007 23:21:34 GMT -3
I hate this part of the language, it's very very very difficult to distinguish the accents. I'll listen to Marylin and I'll let you know if I can find any differences or similarities between these mp3 and her voice. But the fact is, both mp3 sound very similar to me.
|
|